Dag 1: Vlucht Amsterdam - Lima

21 oktober 2015 - Lima, Peru

Om 9.25 uur op Schiphol zijn..... hmmmm.... mislukt. Maar... who cares! We hadden toch al ingecheckt :p

Eigenlijk verliep alles perfect volgens het schema zoals we zelf bedacht hadden. Koffers afgegeven, tijd voor koffie en een gebakje en om half 12 zelf maar richting vliegtuig. Gelukkig kan je je in Nederland (en in het vliegtuig) al enigszins voorbereiden op wat je te wachten staat bij aankomst in Peru (mijn paspoort is straks versleten denk ik :p). 3 minuten voor het opstijgen van het vliegtuig zaten we op onze plek. En stipt 12.30 uur sloten de deuren en konden we vertrekken. Met een vlucht van 12,5 uur voor de boeg!

Veel bijzonders over de vlucht is er niet te vertellen, behalve dat je er van alles aan doet om die 12,5 uur uit te zitten. En dat ik een bijzondere buurman had (nee, ik bedoel niet Hjalmar, alhoewel hij ook wel aan deze beschrijving zou kunnen voldoen), maar een Chinese meneer. Hij zat aan het gangpad en was 'NOT amused' dat ik tijdens de vlucht toch echt 2 keer mijn beentjes wilde strekken. Hjalmar daarentegen besloot dat het wel grappig was om zijn broek te verzadigen met wijn en later ook maar bier. Koffie kwam er ook bijna bij, maar hij werd al wat minder lomp, waardoor de schade beperkt bleef.

Voordat je Peru in mag, moet je allerlei migratie en bagageformulieren invullen. Die kregen we in het vliegtuig (als tijdverdrijf prima te doen, want het was een echte puzzel!). Het meest indrukwekkende uitzicht vanuit het vliegtuig? Dat was vlak voor de landing: Land zagen we niet, maar wel echt een megavloot aan schepen! Foto's van deze dag? Nee, we kennen allemaal wel de foto's van het vliegtuig etc. ;)

Nadat we (gelukkig) toestemming hadden gekregen om het land te betreden, wilden onze koffers maar niet komen! Ook dit kwam uiteindelijk goed. De rit van het vliegveld naar onze eerste bestemming - Hostal Mami Panchita - zou afhankelijk van het verkeer ongeveer 40 min. duren. Echt.... volgens mij snappen ze hier niet wat verkeersregels, verkeersregelaars en toeters zijn, dus een klein avontuur extra was het wel! En drempels, pfffff, kabouterbergen zijn dat gewoon, shit zeg! Maar..... ik moet wel echt zeggen dat wij een topchauffeur hadden, vergeleken met het andere verkeer! Redelijk relaxed, geen noodstoppen enz.

We zitten nu in West Lima in Mami Panchita. Dit Nederlands-Peruaans pension ligt in een aangename omgeving in de buurt van Miraflores. Het is gevestigd in een comfortabel huis met een uitgesproken Spaanse stijl. De eigenaren runnen ter plaatse een reisbureau. Het is een geweldige optie voor families, met kamers die groot en huiselijk zijn, een wieg optie en een bloemrijke patio ideaal om te ontspannen.

We zijn heel welkom ontvangen, met een of ander drankje erbij (geen flauw idee wat het was, mijn hersens werkten op dat punt niet meer), dus dat zal ik straks nog wel even vragen. (ja, ik typ dit om 5.20 uur, want lag al voor 21.00 uur in mijn bedje). Je paspoort moest je afgeven, dus als ik niet terugkom naar Nederland, heb ik hem niet terug gekregen :p

Straks om 7.30 uur gaan we ontbijten en dan naar de historische stad van Lima! Zin in!

1. Simone:
    21 oktober 2015
    Wat een leuk vehaal, ondanks dat er over het vliegtuigritje weinig te melden is. Heel veel plezier!! 7 uur tijdsverschil met hier was het toch?
    Xx