Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
201

Over ons

Hjalmar en ik hebben elkaar ruim een jaar geleden tijdens een donkere avond leren kennen. Het bleek dat we allebei gek waren op horrorfilms, dus doopte ik hem om tot filmmaatje. :)

Begin dit jaar besloot ik voor mezelf om de knoop door te hakken en nu eindelijk eens gewoon op reis te GAAN, in plaats van alsmaar mooie fantasieën hierover te hebben. Voor de grap vroeg ik of Hjalmar meeging en nog geen twee maanden later was dit serieus; de reis naar Peru was geboekt!

We zijn allebei lekker avontuurlijk ingesteld, maar het grootste verschil tussen Hjalmar en mij is dat Hjalmar op voorhand graag alle mogelijke beren op de weg geëlimineerd heeft, waar ik niet kan wachten om de meest gekke dingen uit te gaan voeren.

We gaan zien hoe dat uitpakt op reis! ;)

Over onze reis

We maken een rondreis door Peru van 21 dagen. Tijdens deze reis gaan we de prachtige Andes, de mysterieuze Inca-ruïnes en de kleurrijke, traditionele indiaanse bevolking ontdekken. We bezoeken de beroemde Inca ruïnestad Machu Picchu vanuit Cusco, de oude hoofdstad van de Inca's. De Inca Trail zal ons hier naartoe leiden :) . Cusco en Arequipa hebben een prachtig koloniaal centrum met een centraal plein vol gezellige restaurantjes en terrasjes. In de woestijn slapen we in de oase Huacachina en natuurlijk staan de Nasca-lijnen op het programma. Vanuit Arequipa gaan we naar de Colca Canyon. Op het eiland Amantani in het Titicaca-meer logeren we bij een familie thuis.

Bezochte landen

Wij hebben 11 landen (5%) bezocht:

België, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland.