Dag 3: Lima - Pisco

22 oktober 2015 - Pisco, Peru

Vanuit de hoofdstad vertrokken we naar Pisco aan de Pacifische kust. Dit dorpje was het uitgangspunt voor twee excursies naar het Nationale Park Paracas en naar de Ballestas-eilanden.

Voordat we naar het nationale park gingen, maakten we eerst een lunchstop bij een klein badplaatsje. Hier kwamen we de eerste echte Peruaanse naakthond tegen (heb ik me laten vertellen). Mooi van lelijkheid en wat een duivelse ogen kunnen ze hebben! Op de boulevard hebben we uiteraard heerlijk verse vis gegeten. Daarna zouden we naar het nationale park…. Maar… De bus had een lekke band! Gelukkig weten ze daar hier wel raad mee en binnen een uur konden we weer op pad. Op naar Reserva Nacional de Paracas, waar je kolonies flamingo’s kon zien en prachtige rotsformaties aan het strand. Het is een enorm woestijnachtig reservaat welke het grootste deel van het schiereiland Paracas beslaat.

We hadden een korte nacht in Hostal Residencial San Jorge, waar we dan ook maar gezamenlijk hebben gegeten. De volgende ochtend vertrokken we vroeg naar de Ballestas-eilanden! :D